Wednesday 12 June 2013

Masa Yang Kian Meninggal Kan kita

Assalamualaikum , fuhhh ! lama tak update blog . maklum lah baru topup broadband ni . nak on blog pakai phone sangat lah lembap kan . okeyh start citer dulu k . cepat je kan dah masuk bulan 6 ? bulan depan dah puasa . sape yang tak habis lagi ganti puasa tuh cpt2 lah ganti ae termasuk lah aku . ahaks ! exam mid year dah lepas , alhamdulilah . sekarang sibuk nak tunggu paper dari cikgu pulak . mcm iasa lah markah ada naik turun nya , yang naik tuh best lah , yang turun tuh apa kes ? -,- perlu lebih kan banyak usaha lagi mungkin . insyaAllah sebelum SPM akan diperbanyakan lagi usaha . aku ni nampak je macam budak malas nak study , tapi kalau bab2 macam ni aku ada amek berat sikit , ooopsss ! bukan sikit tp banyak :D nak berjaya kan ? kena lah usaha lebih . angan angan aku nak sambung belajar kalau boleh and nak bangga kan mak ayah . so untuk SPM ni aku kena lah buat yang terbaik . okeyh stop cite pasal study . citer pasal lain lak ae . maklum lahhh lama tak update kan , so banyak cite nak dikongsi walaupun tak berapa nak menarik . lenjannnn ! haha . cuti sekolah 2 minggu yg lepas , aku dah kehilangan seorang kawan . time tuh lg berape hari je nak start sekolah balik . belum sempat naik sekolah , Allah dah amek nyawa dia dulu . Allah lebih sayang kan dia . mula mula dapat tahu aku sgt lah terkejut , bkn aku je . yg lain pun sama . tgn aku ni dah menggigil macam org duduk kat eskimo . terukkk ! semua orang terasa kehilangan dia . yelah , dah lepak semeje takkan tak rasa pape kan . mustahil ! tak sangka arwah seorang yang periang , suka bergurau , suka buat orang lain ketawa pegi dalam tempoh masa yg cpt . tapi nak buat macam mana kan , dah takdir dia pegi dulu tinggal kan semua orang . sebelum tido asyik terbayang muka arwah je . actually aku tak biasa panggil dia dgn panggilan arwah :/ sedih sangat nak panggil macam tuh :( arini hari rabu bersamaan dengan 12hb jun , genap seminggu arwah pergi . kejap sangat rasa nye . rasa macam tak percaya pun ada . macam biasa kenduri buat dekat rumah arwah . majlis arwah sehari pun aku tak tinggal , sejak dekat hospital , pengebumian , kenduri 3 hari beturut2 dan malam ni kenduri arwah pada malam ke 7 . alhamdulilah semua berjalan dengan baik . buat arwah MUHAMMAD NOOR SHARIZ BIN MOHD SHAH , aku doa kan kau tenang di alam sana . semoga kau berada sama dengan golongan orang orang yg beriman . andai sekarang kau sedang diseksa , aku mohon Allah ringan kan siksaan kau . insyaAllah . Al-Fatihah . sekian , Assalamualaikum :')

No comments:

Post a Comment