Tuesday 13 October 2015

Selamat Tahun Baru

Assalamualaikum. Salam sejahtera, salam 1 Malaysia dan Salam Maal Hijrah buat semua umat Islam :) Alhamdulilah, pada 1 Muharram 1437H bersamaan 14 Oktober 2015 kita masih dipinjamkan nyawa untuk menjejakkan kaki di dunia ciptaan Allah ini. Moga tahun baru ini membawa lebih banyak makna pada kita dan membawa kita kepada kebaikan. InshaAllah. Jangan pernah kita lupa, setiap kali masuknya tahun baru bermakna makin dekat kita kepada ajal. Dunia semakin tua seiring dengan diri kita sendiri. Makanya buka lah buku baru, tinggalkan segala keburukan dan dekatkan diri dengan kebaikan :)

H I J R A H

Aku juga punya cerita hijrah aku sendiri. Penghijrahan yang aku buat bukanlah semudah kata kata. Kekentalan jiwa itu perlu ada. Setiap tohmahan yang dilemparkan harus ditelan walau ia pahit dan perit. Aku lalui jalan yang berliku dan berduri demi mencari redha Ilahi. Sungguh zaman Jahiliyah ku ingin aku tinggalkan. Hidup aku tidak pernah tenang kerana hati ku jauh daripada Allah. Solat ku tunggang terbalik, sekejap buat sekejap tak. Menyesal ? ya aku terasa sangat menyesal kerana perintah Allah aku permainkan. Pernah aku terfikir kenapa aku tidak sedar dari dulu ? mungkin Allah ingin lihat usaha aku sendiri dalam merubah diri ku. Aku tidak cakap aku ini sudah berubah menjadi baik 100% seperti malaikat. Aku manusia biasa dan tak pernah terlepas daripada dosa. Pesananku, jangan pernah takut dengan penghijrahan kerana penghijrahan itu akan buat engkau jauh lebih baik. Sampai bila ingin hidup dalam keadaan yang penuh dengan lumpur dosa ? sampai matahari terbit di sebelah barat kah atau apa ? bangkit lah sayangg. Allah sedang menunggu. Dia tidak pernah bosan dan jemu menanti kehadiran mu. Sedar lah bahawa Allah memerhatikan kau&aku daripada setiap sudut. Malah apa yang terkandung dalam hati kau juga DIA tahu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui.

Entri kali ini bukan ingin tunjukkan yang aku ni bagus cuma apa yang terisi dalam hati itu lah yang aku coretkan :) Ohh yaa, ada satu lagi. Sanah helwah to dear me. Already turn to 19 on 11 Oct. Hehe. Big thanks to my mak and abah for raise me up with full of love. Semoga kehadiran ku memberikan manfaat dalam kehidupan kalian. Tak mungkin mampu aku balas segala jasa kalian.

Ya Allah,
Semoga dengan pertambahan usiaku
Seiring dengan pertambahan amalku
Seiring dengan peningkatan taqwaku
Seiring dengan peningkatan prestasi & kualiti ibadahku
Semoga ada berkat dalam setiap perbuatan ku.

Aasif andai entri kali ini kurang menarik dan tidak sehebat kalian. Segala kelebihan daripada Allah dan keburukan daripada diri aku sendiri. Terima kasih kepada yang sudi membaca. Kalau tak keberatan, sesiapa yang punya acc ig tu meh lah follow @habibi.soul. Kalau taknak follow ig, boleh add wc (NoorQowiy) . Sekian coretan kali ini. Illalliqa :)

No comments:

Post a Comment